Gorące tematy: Ryszard Opara: „AMEN” Dyżury administratorów RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
87 postów 3934 komentarze

Grzegorz GPS Świderski

GPS - Jestem skrajnie konserwatywnym arcyliberałem, Sarmatą, żeglarzem, paleolibertarianinem, katolikiem, informatykiem, trajkarzem i monarchistą. Myślę, rozważam, analizuję, politykuję, dyskutuję, dociekam, filozofuję, polemizuję, prowokuję.

Edukacyjna ludożerka

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

Państwowe szkolnictwo jest źródłem zła, które generuje scentralizowane państwo - czyli źródłem wielu masowych ludobójstw, do których doszło w ciągu ostatnich dwustu lat na świecie.

Państwowe szkolnictwo to wymysł pruski, to twór stworzony przez Fryderyka Wielkiego, który tak uzasadniał ten system: "żołnierz, który umie czytać, pisać i rachować jest lepszym żołnierzem".

Państwowe szkolnictwo to tresura ludzi tak, by wykonywali dowolnie bzdurne rozkazy, a zatem by można z nich stworzyć karną, wielotysięczną armię. To się udało.

Żołnierze to najczęściej dwudziestolatkowie, czyli ludzie w pełni sił fizycznych, ale bez żadnego doświadczenia, mający tylko wiedzę teoretyczną wyniesioną ze szkoły. Doprowadziło to do największych zbrodni w dziejach ludzkości, do ludobójstwa na największą skalę liczoną w milionach zamordowanych - czyli do dwóch wielkich wojen światowych. Bo ci otumanieni szkolnym wychowaniem dwudziestolatkowie stali się najokrutniejszymi mordercami.

Powszechna edukacja państwowa skutkuje tym, że ludzie wyedukowani w dwóch różnych państwach mają sprzeczne mniemania co do historii, co prowadzi do wzajemnej nienawiści. Ta nienawiść wywołuje masowe ludobójstwo. To jest zło.

Oczywiście kłamstwo, propaganda, nienawiść, polityka historyczna, przymusowa edukacja etc. były zawsze, ale były rozproszone i skala zła, jakie wywoływały była mniejsza. Upowszechnienie i scentralizowanie tego spowodowało spotęgowanie skali zła.

Dlatego lepiej jest jak szkolnictwo, wychowanie, edukacja, są rozproszone, wolnorynkowe, inne w każdej rodzinie. Lepiej jest, gdy człowiek w każdej gminie ma inne mniemania co do historii, gdy te różnice obejmują setki, góra tysiące ludzi, niż gdy kilka milionów inaczej widzi historię niż kilka milionów innych. Nie jest dobre to, że jakaś jedna organizacja ma wpływ na wychowywanie i edukowanie milionów ludzi zgodnie ze swoimi wytycznymi. Lepiej gdy nienawiść można wzbudzać u co najwyżej kilkuset ludzi, niż w milionach.

Dlatego nie należy edukacji wymuszać siłą, na wzór wojskowy, tak jak to się dzieje we współczesnych państwach demokratycznych. Przyczyną ludobójstwa, zła w dużej skali, jest obowiązek szkolny i finansowanie go ze środków zbieranych przemocą. Edukacja oparta o przymus i przemoc, skutkuje zwielokrotnieniem przymusu i przemocy.

Jeśli zmusisz skutecznie dziecko, żeby siedziało czterdzieści pięć minut i wysłuchiwało głupot, które opowiadasz, by zmieniało buty, zakładało mundurek, przychodziło przymusowo na określoną godzinę, nie garbiło się, nie wierciło, nie zadawało niestosownych pytań, to potem łatwiej zmusisz młodzieńca, który wyrośnie z tego dziecka, by zabijał tego, kogo mu karzesz.

Źródłem masowego ludobójstwa jest ideologia, którą można rozpowszechniać przy użyciu siły w dużej populacji ludzkiej. Sama ideologia nie wystarczy - potrzebny jest jeszcze mechanizm, by ją ludziom wpoić na dużą skalę. Ale dorosłym jest trudno wpoić coś nowego, a dzieci można kształtować dowolnie. Dlatego edukacja szkolna jest wielokroć bardziej skuteczna niż propaganda medialna.

Współczesne państwo, to jest mechanizm, który umożliwia zrealizowanie dowolnej ideologii w dużej populacji ludzkiej. Państwo, które siłą pobiera środki na edukację, i siłą tę edukację realizuje, jest istotą zła. Sama ideologia nic nie zrobi, nie wystarczy. 

Największych zbrodni w dziejach świata dokonały państwa. Mogły to zrobić dzięki indoktrynacji swoich obywateli. Ta indoktrynacja została dokonana nie gdy ci obywatele byli dorośli, ale gdy byli dziećmi. Edukacja szkolna spowodowała, że stali się karni, posłuszni, że nauczyli się wykonywać dowolnie bzdurne rozkazy. Zostali wytresowani. Jak im władza każe, to przestawią zegarki o godzinę dwa razy w roku, choć to jest bez sensu.

Niemcy stali się największymi mordercami w dziejach świata dzięki powszechnej, państwowej, obowiązkowej tresurze szkolnej w dzieciństwie. Ta ideologia tresury ludzi powstała w Prusach, które są ojcem III Rzeszy. Tę ideologię nadal się wdraża w większości demokratycznych państw współczesnego świata. Państwowa nauka szkolna nie służy temu, by poznać prawdę, ale by wytresować obywatela jako posłusznego niewolnika. Wytresowany obywatel Izraela wykona bez żadnych skrupułów rozkaz zabicia kogokolwiek, bo tak się nauczył w szkole. Dokładnie tak samo jak żołnierz Wermachtu, Gestapo czy SS.

Grzegorz GPS Świderski

 

PS. Notki powiązane:

KOMENTARZE

  • Szkolnictwo rozproszone oznacza szkolnictwo dla bogatych.
    .. a to oznacza brak wykształcenia dla biednych .. a to oznacza dziedziczenie biedy...a to oznacza cofanie się w kierunku wieków średnich.

    Szkolnictwo rozproszone oznacza rozproszone programy ...aż do skrajnej zdegenerowanej indoktrynacji np religijnej czy to islamistycznej czy to żydowskiej czy to katolickiej ..albo jakichś innych dowolnych sekt ideologicznych..

    Niestety szkolnictwo państwowe też jest podatne na degeneracje na tle ideologicznym (zakłamana historia, wciskanie dzieciom jakiejś ideologii np religijnej...wpajanie nienawiści od najmłodszych lat..).

    Szkolnictwo powinno być powszechne a program jednolity dla wszystkich w warstwie podstawowej i skoncentrowany na nie ideologicznych aspektach
    wiedzy .. logika, wiedza techniczna, nauka, pisanie czytanie, geografia, biologia.. ideologia wszelaka powinna być dozwolona od lat 18+

    Zbrodnia jest ideologizowanie dzieci które są całkowicie bezbronne intelektualnie (np. wciskanie bajek o bogu, o piekle...czy innym Mahomecie albo Jahwe). Również historia powinna być o darta z ideologii, czyli z oceniania ... suche fakty i własne dowolne interpretacje jako ćwiczenia intelektualne... a nie interpretacje narzucane przez system czyli ideologię.
  • Więc znowu "komuchy" bronią nas przed ludobójstwem?
    Nie udał się eksperyment selekcji "zdolnych do odnowy żydowstwa" i " najlepszxego elementu zdolnego do walki o byt" przygotowany przez szkolnictwo judeopruskie więc szkolnictwo judeosowieckie obroniło nas przed realizacją planu GeneralPlanOst niestety przy okazji ludobójstwa stalinowskiego.
  • @Oscar 07:33:30 Czyli zabronić pasożytowania na Miłosierdziu Bożym?
    Dopuszczać jedynie naukowy materializm dialektyczny z wykluczeniem spraw ciemnej materii. Zabronić rozważań nad mechanizmami unikania dysonansów poznawczych.
  • @telewidzacy 08:20:32
    Sprawy moralnie ryzykowne od lat 18+.
    Wiedza dla dzieci powinna być pewna, udowodniona, realna...
    oprócz tego kolorowe bajki dla dzieci o walce dobra ze złem...
    ale zawsze z podkreśleniem że to są bajki...a postacie abstrakcyjne..
    Nie wolno w bajkach robić ideologicznej propagandy (np dobry Jahwe a zły komun...)... tak jak to robi Hollywood np w kolejnych Rambo... i wielu innych podobnych.
  • Problemem człowieka
    stworzonego przez Boga jest to, że dzieli on Ziemię z czarcim pomiotem i nie nauczył się pomimo pobytu na Ziemi Jezusa Chrystusa - postępować tak z owym czarcim pomiotem - aby ów pomiot uczynić bezsilnym. Bóg nie wymaga od nas rzeczy niemożliwych - wiec na początek:
    1. Nauczmy się poznawać ich po owocach.
    2. Bądźmy odporni na podjudzanie.
    3. Bądźmy odporni na kuszenie.
    4. Nauczmy się żyć w totalnym kłamstwie serwowanym nam przez czarci pomiot - tak aby to czarci pomiot dławił się swoim kłamstwem skierowanym do nas.
    Wniosek?
    Ludzie prowadzili wojny od zarania ludzkości - kiedy jeszcze nie było szkół w ogóle - bo ludzie owi - także od zarania - dzielą Ziemię z dziećmi diabła.
  • To nie takie proste!
    Szanowny Panie, Stwórca wszechświata (czy Ewolucja jak chcą inni) tak skonstruował życie na Ziemi, że rozwija się ono poprzez konflikt, który na szczeblu państw przybiera formy wojen! Wojny towarzyszą ludzkości od chwili jej pojawienia się na ziemi, nim jeszcze pojawiły się zorganizowane formy szkolnictwa. Można nawet powiedzieć, że historia świata to bezustanna wojna, przerywana tylko "na chwilę".
    Tak to Stwórca skonstruował i żadne ludzkie wysiłki tego nie zmienią!
    Szkolnictwo sprzyja wojnom i sprzyjać będzie, podobnie jak i religie wszelkie rodzaju. Z tego też powodu szkolnictwo zawsze będzie scentralizowane i poddane kontroli państwa. Religie zaś zawsze będą wspierane przez władze państwowe. Są to mechanizmy skonstruowane przez Stwórcę i jako takie dla nas ludzi są nie do ruszenia.
    Religie i wojny, więcej tutaj"
    http://www.pospoliteruszenie.org/Wojny%20a%20religie.htm
  • @władek 09:33:25
    Pierwotne wojny były o zasoby o przeżycie w warunkach ograniczonych zasobów...były napędzane instynktem przeżycia.
    Na bliskim wschodzie w warunkach szybkiego pustynnienia i zaniku wody takie wojny o przeżycie były nieuniknione.
    Tak powstała "kultura wojny".
    Dzisiejsze wojny nie są o przeżycie są napędzane chorą chciwością posiadania wszystkiego w tym władzy absolutnej nad światem.
    Dzisiejsze wojny nie są wywoływane przez głodujących (ta przyczyna dalej działa ale głodujących jest mniej)..dzisiejsze wojny są wywoływane przez najbogatszych ludzi na świecie oni mają już wszystko w ilościach tysiące razy większych niż człowiekowi do życia potrzeba.

    To chora ideologia mesjanizmu "narodu wybranego" władzy nad światem, posiadania na własność wszystkich zasobów świata.

    Reszta przyczyn to przyczyny wtórne , propagandowe, pozorne, medialne...
  • Pewnie, lepiej jak sąsiad morduje sąsiada, a nie naród naród.
    "Powszechna edukacja państwowa skutkuje tym, że ludzie wyedukowani w dwóch różnych państwach mają sprzeczne mniemania co do historii, co prowadzi do wzajemnej nienawiści. Ta nienawiść wywołuje masowe ludobójstwo."

    "Dlatego lepiej jest jak szkolnictwo, wychowanie, edukacja, są rozproszone, wolnorynkowe, inne w każdej rodzinie."
  • @Oscar 07:33:30
    tak, tak, dzieci nie powinny znać przykazania "nie zabijaj", ale przytomnie umieć policzyć ilu da się zabić w jaki sposób.
  • Proponuję jednak doczytać.
    Obowiązek szkolny w Prusach wprowadził Fryderyk Wilhelm I,a nie Fryderyk Wielki. Zresztą, wcześniej od Prus przymus szkolny wprowadzono w Massachusets.Błąd merytoryczny podważa kompetencje autora w danej tematyce
    A najbardziej zbrodniczym imperium w dziejach to chyba było jednak imperium angielskie
  • @Wican 20:15:22
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Fryderyk_II_Wielki - "...W 1763 podjął próbę stworzenia systemu szkolnictwa podstawowego, wprowadzając przymus szkolny...".
  • @Oscar 07:33:30
    To tezy. A gdzie uzasadnienie?

OSTATNIE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

ULUBIENI AUTORZY

więcej